maandag 15 december 2008

Roken

Vele ouders roken in bijzijn van hun kinderen. Ik vind dit echt slecht want ook voor kinderen en baby's is meeroken gevaarlijk. Zij zijn gevoelig voor de schadelijke stoffen in sigarettenrook.
Wat het bijkomende nadeel van roken in het gezin is, dat de kinderen de gewoonte van hun ouders gemakkelijk overnemen.

Ik vind dat je vooral in het bijzijn van jonge kinderen niet binnen mag roken. Vele ouders die dit toch doen vind ik egoistisch want ze denken niet aan de gezondheid van hun kind. Heb je dan nog zo veel behoefte aan die sigaret dan vind ik dat je maar even naar buiten moet gaan.
Hoe denken jullier hier over?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hai Robbin.

Ik ben het met je eens, Wij hebben een aantal kinderen op het KDV waarvan de ouders ook roken. Als de ouders hun kindje dan komen brengen nemen ze gewoon een wolk aan sigarettengeur mee naar binnen. Dit gebeurt dus wekelijks. Het ergste is dat de kinderen er ook naar stinken, zelfs hun kleding ruikt naar rook Alsof de ouder in de auto op weg naar het KDV nog een sigaret heeft opgestoken. Dit vind ik ook niet netjes, denk aan de gezondheid van je kind en ga inderdaad even buiten staan als hij/zij zo nodig een sigaret moet!

Liefs Mandy

Antoinette Engbers zei

Helemaal mee eens. Verschrikkelijk!