maandag 1 december 2008

De tweelingwieg

Nu is er dan eindelijk een tweelingwieg.
Je hangt hem op of je zet hem neer, want hij heeft ook pootjes. En omdat hij bestaat uit twee matrasjes, kun je je kindjes allebei afzonderlijk indekken. De wieg heeft extra banden en een onderplaat, en is daardoor lekker stevig.

Ik ben de helft van een tweeling. Het zou wel leuk en goed geweest zijn als mijn tweeling zus en ik ook zo'n tweelingwieg samen hadden gedeeld. Zo konden wij nog een aantal maanden lekker bij elkaar sluimeren en slapen.

Toen ik las over de tweeling wieg moest ik denken aan het verhaal van mij en mijn tweelingzusje over hoe belangrijk het is dat tweelingen lijfelijk contact hebben.

''De ervaring van mijn moeder is dat het belangrijk is dat een tweeling lijfelijk contact heeft met elkaar. Zeker de tijden na een bevalling. Wij sliepen thuis in aparte bedjes maar mijn moeder legde ons wel vaak bij elkaar in box/bedje. Toen ik na vier weken werd opgenomen in het ziekenhuis begon mijn zus elke nacht te huilen omdat ik er niet was. Mijn ouders hebben mijn zus meegenomen naar het ziekenhuis en bij mij in bedje gelegd tijdens de bezoek uren. Daar werd mijn zus rustig van.''

Hoe denken jullie over een tweelingwieg?




1 opmerking:

Rachel Damhuis zei

Hi robin,
Ik ben voor de tweelingwieg. Het is inderdaad belangrijk in de eerste levensjaar van het kind dat een tweeling bij elkaar blijft. Ik las ook dat je het bed wel appart kunt opmaken dit vind ik ook goed. Als ik een tweeling zou krijgen zou ik zo'n wieg nemen. Ten eerste is het beter en het is ook gezelliger.