maandag 1 december 2008

kindje nooit vast in bed

Ik las op internet een artikel over ''leg uw kindje nooit vast in bed''.
Er gebeuren dodelijk ongelukken met het fixeren van kinderen in bed, zowel met zelfbedachte methodes (riem door armsgaten van slaapzak).
Veel ouders willen hun kindje vastleggen om te voorkomen dat hij zich blootwoelt, uit bed valt, een afgeplat hoofdje krijgt, of op zijn buik gaat liggen (angst voor wiegendood). Helaas gebeuren er veel ongevallen doordat de producten hiervoor verkeerd gebruikt worden, waardoor kinderen zich vastdraaien of zelfs stikken.

Mijn mening hiervan is dat ik mijn kind nooit zou vastleggen met riemen. Ik denk dat er een heledoel alternatieven zijn om een kind rustig en veilig te laten slapen zonder het vast te leggen. bijvoorbeeld: het gebruik van een babyslaapzak, een vast patroon introduceren voor het slapen gaan of eventueel inbakeren.

Hoe denken jullie over het vast leggen van kinderen in bed?

Geen opmerkingen: