dinsdag 25 september 2007

Dromen

Vergeleken met volwassenen dromen baby’s heel veel! Volwassenen verkeren 20 procent van de slaaptijd in de droomslaap (= remslaap, gekenmerkt door de zeer snelle oogbewegingen: Rapid Eye Movements). Zeven maanden na de conceptie bestaat 80 procent van de slaaptijd van de foetus uit droomslaap, bij de geboorte is de helft van de slaaptijd droomtijd, en wanneer de baby ongeveer zes maand oud is droomt hij een derde van zijn slaaptijd. Wat baby’s dromen en of zij op dezelfde manier dromen als ons is niet gekend. Wel vertonen hun oogbewegingen en hun hersenactiviteit tijdens de droomslaap hetzelfde patroon als een dromende volwassene.
Bron: www.babyclub.be

2 opmerkingen:

Lisa Hampsink zei

Hallo Robin,

Wat een leuk onderwerp, wist niet eens dat baby's meer droomden dan volwassenen.
Ik wist wel dat kinderen ook droomden, maar dat bij baby's ook in de buik al zoveel gedroomd wordt is nieuw voor mij.
Leuk om te weten!

Groetjes Lisa.

Antoinette Engbers zei

Wist ik ook niet. En nu ben ik dus heel nieuwsgierig naar wat baby's dromen. Ik droom af en toe dingen die ik die dag heb beleefd bijvoorbeeld. Misschien dromen baby's wel over een zwembad met melk waar ze net zoveel van kunnen drinken als ze maar willen. Of van een ritje in de kinderwagen of van....., geen idee maar je kunt hier wel lekker over fantaseren.