zondag 16 december 2007

Een kind achter laten in de auto

Afgelopen week gingen mijn moeder en ik s'avonds naar de Karwei. Wij parkeerden onze auto op een parkeerplaats naast een andere auto. In de auto naast ons zaten twee kinderen in hun zitje met de gordel om. Achter in de auto zat een peuter van ongeveer 2 jaar, en voor in een baby van ongeveer 5 maanden. De ouders van deze kinderen waren waarschijnlijk uitgebreid aan het winkelen.

Ik vind niet dat je je kinderen in de auto moet achterlaten en zeker niet als ze nog zo jong zijn en het buiten donker is. De kinderen zitten wel in hun zitje met een gordel om, maar ook dan kan er iets gebeuren. Ik zou mijn kind nooit in de auto achterlaten ook al is het maar voor een half uurtje.

Wat vinden jullie hier van? Zou jij joun kind in de auto achterlaten?

9 opmerkingen:

chantal bentert zei

hee,
ik vind dit wel een leuk onderwerp, ik en mijn zusje bleven ook wel eens zitten in de auto toen we klein waren, hier kozen we dan zelf voor, maar ik vind niet dat je een kind van ongeveer 5 maand en een peuter van ongeveer 2 jaar achter kan laten in de auto, ook al zou het kind slapen, stel je voor een kindje word wakker en hij ziet z'n ouders niet, is niet in een vertrouwde omgeving en word bang en begint mischien te huilen, en er komt niemand. ook niet voor 5 min, je kiest er voor om een kind te nemen dan moet je ook voor de gevolgen op draaien, als je uitgebreid wil winkelen breng het kindje dan bijv. naar opa of oma.
mee eens of niet?
Liefss,

Antoinette Engbers zei

Het is natuurlijk een hele heisa als je even de Karwei binnen moet voor een paar spijkers en dan twee kinderen mee moet nemen. Ik denk dat de ouders dachten even snel een boodschap te doen. Maar ik ben het met jou eens Robin, je weet nooit wat er gebeurt. Nou een ander voorbeeld. Je hebt net de baby naar bed gebracht en die ligt lekker te slapen. Het is 13.15 uur. Je hebt nog een kleuter die naar school gebracht moet worden. De school is om de hoek en het duurt maar 10 tot 15 minuten voordat je weer thuis bent. Haal je de baby die lekker slaapt (en zelden wakker wordt) uit zijn bedje en neem je hem mee of laat je hem lekker liggen. Je bent er immer zo weer? Ben benieuwd hoe jullie hierover denken?

314 Kinderopvang Inge zei

Hai Robin,

Ik ben het ook met je eens dat je niet je kinderen in een auto achter kunt laten. Maar als de ouders even snel iets moeten halen, even snel een boodschap moeten doen, snap ik ook wel dat ze niet hun kinderen meenemen, want tegen die tijd dat ze hun kinderen uit de auto hebben, konden ze er al wel weer zijn.
Maar ik vind ook niet dat dat kan, ik vind ook dat als je je kind meeneemt om boodschappen te halen, je het dan ook mee naar binnen moet nemen.
Dus ik ben het met je eens, dat je je kind niet alleen in de auto kan laten, ook al is het maar voor even, want je weet namelijk niet wat er allemaal kan gebeuren.
Zo denk ik erover.

Groetjes Inge

Anoniem zei

Ik ben het met jou eens dat je kinderen niet alleen moet achterlaten in een auto. Misschien zitten ze dan wel goed vast in een kinderzitje en hebben ze een gordel om, maar er kan altijd wat gebeuren dat weet je maar nooit. Ik vind dat je een kind of mee moet nemen terwijl je boodschappen doet, of je zorgt voor een oppas zoals bv. oma en opa.

Groetjes Cissi

ellen zei

He Robbin..

Wat een leuke stelling zeg!

ik vind het ook eigenlijk niet kunnen dat ouders hun kinderen alleen achter laten in de auto, er kan van alles gebeuren ook al is het maar 10 minuten.
als je dan zonder kinderen wilt gaan winkelen, zorg dan voor een oppas.
zo denk ik er over

Groetjes Ellen

Rachel Damhuis zei

Hi Robin,
Hoe dan ook laat je kind nooit alleen in de auto, Kinderen kunnen hier ook bang van worden en je weet nooit wat er kan gebeuren. Te weinig zuurstof in dit geval was dit s'avonds maar het kan ook overdag zijn met een hete zon. Maar ook andere mensen kunnen het kind meenemen uit de auto. Ik zal mijn kind nooit alleen laten in de auto. niet voor 1 min en ook niet voor een half uur.
Groetjes Rachel

Saskia zei

Hey Robin,

Wat een leuk onderwerp, om het te over hebben.

Ik ben van mening dat je een kind niet in de auto alleen kan laten zitten. Net zoals anderen al zeiden: wat als het kindje wakker wordt ziet zijn mama niet en raakt in paniek.
Vaak als je kind ligt te slapen en je haalt het uit de auto slaapt het toch zo weer verder of wordt even wakker en valt weer in slaap.

Ik ben het wel met Chantal eens toen ze zei, je hebt zelf voor kinderen gekozen dus moet je de verantwoordelijkheid er ook voor nemen.

Ook al moet je voor 5 minuten naar de winkel, of breng hem even naar opa en oma of neem het kindje mee. Je laat het niet in de auto zitten. En vooral al niet op warme dagen.

Groetjes Saskia

Anoniem zei

Hallo,
Graag had ik hierover jullie mening.
s Morgens breng ik mijn 2,5 jarige kleuter naar school. Vlak over de school parkeer ik mijn auto. Laat ik mijn 6 maanden oude baby er voor 2 minuutjes inzitten of neem ik de maxi cosy met mijn kleintje in (10kg) samen met mijn kleuter EN haar boekentas mee om de straat over te steken?

Anoniem zei

Hallo,
Graag had ik hierover jullie mening.
s Morgens breng ik mijn 2,5 jarige kleuter naar school. Vlak over de school parkeer ik mijn auto. Laat ik mijn 6 maanden oude baby er voor 2 minuutjes inzitten of neem ik de maxi cosy met mijn kleintje in (10kg) samen met mijn kleuter EN haar boekentas mee om de straat over te steken?