maandag 5 november 2007

Zo denk ik er nu over ‘’Rug- of buiklig’’


woensdag 24 oktober heb ik mijn mening gegeven over rug- of buiklig. Ik ben nog steeds van mening dat ruglig beter is dan buiklig.


Maar sommige baby’s zullen het fijn vinden om op hun buikje te liggen, ik vind dat je dat gerust kunt doen maar daarbij wel toezicht houdt. Buiklig is immers ook goed voor de motorische ontwikkeling.


En natuurlijk is het goed om de 10 tips in de gaten te houden, deze tips zouden wiegendood kunnen voorkomen.



1 opmerking:

Rachel Damhuis zei

Jammer dat ik je bericht over rug of buikligging nu pas lees en niet eerder heb gelezen. Helaas is rugligging ook niet altijd even goed. Als kinderen teveel op hun achterhoofd liggen dus steeds op hun rug liggen kunnen ze een plat of scheef achter hoofd krijgen. Dit hebben een aantal kinderen op mijn stage, zelf 2 daarvan dragen daar een speciaal helmpje voor. Als dit niet optijd word geholpen kunnen ze het achterhooft niet meer mooi rond krijgen. Dus daarom adviseren we ouders ook wel hun kinderen zowel op de rug of buik te leggen. Wil het kind nou niet op de buik liggen dan geven we als tip mee dat ze het hoofdje even opzij moeten houden zodat ze niet steeds in dezelfde houding liggen.